שיווק באינטרנט: למידה עצמית, חוגים או במסגרת לימודי תואר ראשון

אין עוד ספק שהחברה שלנו עוברת שינויים עמוקים ומרחיקי לכת במאה זו.
המרחב הפרטי נעלם, וזה הציבורי מעביר עוד ועוד חלקים משמעותיים ממנו לאינטרנט.
השלב הטבעי ביותר לאחר שחלקים גדולים מהאינטראקציה הבין אישית עברה לשם, הוא שגם האינטראקציה העסקית תעשה את דרכה לשם.
כשם שרחוב הומה אדם מושך משקיעים, יזמים ובעלי עסקים, כך גם במקרה זה – כולם הולכים למקום בו נמצאים אנשים. וכיום, הם נמצאים באינטרנט.

שלב ההיכרות וחבלי הלידה כבר הרחק מאחורינו, ועסקים רבים מתנהלים באינטרנט, או משתמשים בכלים השיווקיים הרבים שהוא מציע, כמנוע הצמיחה העיקרי שלהם.
לא צריך להיות חברת הייטק בשביל זה, גם חנויות, מסעדות ונותני שירותים עשו את המעבר.
החשבון הוא פשוט: ארבעה מיליון ישראלים גולשים באינטרנט באופן קבוע, כך שמי שלא פונה אליהם בשפה, בשיטות ובכלים היעילים והעדכניים ביותר שיש לרשת להציע – נותר מאחור.

לאינטרנט חוקים משלו

כמו בכל מדיה חדשה, לא ניתן להשתמש בחוקים, בכללים ובידע שנובע מהמדיות הישנות (טלוויזיה, רדיו, תקשורת מודפסת) ולקוות להצלחה.
צריך להבין את המדיה הזו, ולנצל את יתרונותיה.
אף אחד לא נולד עם הידע הזה, ואין צורך להמציא את הגלגל מחדש: כיום ישנם אין ספור מסגרות, במסגרת לימודים מקצועיים או לימודי העשרה, דרכן ניתן ללמוד את רזי השיווק בכלים ובפלטפורמות האינטרנטיות, בין אם מדובר בגוגל, בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת.

המשווקים בגוגל נשענים על כך שמדובר באתר הפופולרי ביותר בישראל, שהוא בעצם מפת הדרכים של האינטרנט כיום. המילים שגולשים מקלידים בשורת החיפוש מספרים לגוגל מה הם מחפשים, ומכאן הפרסומות והקמפיינים שהחברה חושפת בפניהם הם ממוקדים ויעילים הרבה יותר מפרסומת טלוויזיה או עמוד בעיתון.

בנוסף, טכנולוגיית שלם-לפי-קליק מאפשרת למפרסמים לשלם לגוגל רק לפי מידת ההצלחה של הקמפיין, ולייעל אותו בזמן אמת בעזרת הנתונים שהחברה מספקת.
פילוח הוא שם המשחק גם ברשתות חברתיות. 500 מיליון בני אדם רשומים בפייסבוק ברחבי העולם, בתוכם 2.5 מיליון ישראלים. הרשת החברתית הענקית אוספות מידע רב על הגולשים שלה (מין, גיל, מיקום, מצב משפחתי, תחביבים ועוד), ורמת הדיוק אליה ניתן להגיע בשיווק היא אדירה. פלטפורמה זו גם מאפשרת לשווק באופן אקטיבי הרבה יותר, בעזרת עמודי אוהדים וקבוצות, וכך ליצור רשימת דיוור ישיר שיכולה להיחשף מדי יום למסרים שיווקיים ממוקדים.

איך להפוך למומחה שיווק באינטרנט?

ניתן ללמוד שיווק באינטרנט בסמינרים, חוגים, סדנאות, קורסים נקודתיים, או קורסים שהם חלק מלימודים לתואר במנהל עסקים ובשיווק או בתקשורת.
עצם העובדה שכיום לימודי תואר ראשון כוללים הקניית בסיס מסוים לשיווק באינטרנט מעידה על המקום החשוב שכלים אלה תופסים בעולם העסקי של המאה ה-21.

מי שמעדיף מסגרות אלטרנטיביות וסומך על יכולת הלמידה והתפיסה המהירה שלו יכול להיעזר בעשרות מומחי השיווק המציעים את מרכולתם בספרים, חוברות, דיסקים, אתרים או קורסים שמועברים אונליין.
מיותר לציין ששתי האפשרויות האחרונות מציעות לעיתים קרובות חומרים מעודכנים יותר.

אפשרויות התעסוקה שעומדות בפני מומחי שיווק הן רבות. בהכשרה מסוג זה ניתן להשתמש לדחיפת עסקי עצמאי קדימה, או על מנת לקבל עבודה כשכיר בחברה גדולה שזקוקה למומחה שכזה.
בסופו של דבר המטרה היא לפתוח דלת אל העולם האינטראקטיבי, ולהקנות כלים שמאפשרים השתלבות בתפקידים ניהוליים בשיווק.

דצמבר 12, 2010 ע"י  
מאמר בקטגוריות שיווק באינטרנט

  • Advertisement

Comments are closed.